FAQ
Co powinienem wysłać/dostarczyć z laptopem?
Jeżeli jest to możliwe bardzo prosimy dostarczyć nam hasła niezbędne do uruchomienia laptopa i zalogowania się do systemu operacyjnego, zasilacz/ładowarkę do laptopa, płyty CD/DVD z systemem operacyjnym oraz klucze licencyjne.
Co się dzieje jeżeli części zamienne są niedostępne?
W rzadkich przypadkach, jeżeli części zamienne są niedostępne i nie możemy wykonać naprawy informujemy o tym klienta i na życzenie odsyłamy laptopa. Pobieramy opłatę tylko za koszty odesłania sprzętu.
Czy utracę swoje dane jeżeli dysk uległ uszkodzeniu?
Jeżeli dysk uległ fizycznemu lub logicznemu uszkodzeniu zawsze jest możliwość odzyskania danych. Należy jednak wiedzieć, że odzyskiwanie danych jest czasochłonne, związane z dodatkowymi kosztami oraz nie gwarantuje w 100% odzyskania wszystkich danych. Jeżeli okazuje się, że uszkodzenie dotyczy dysku twardego zawsze informujemy o tym klienta, przedstawiamy mu możliwości naprawy/odzysku danych oraz uzgadniamy jakie dalej mamy podjąć kroki.
Czy utracę swoje dane z laptopa?
W większości przypadków NIE. Jeżeli nie ma takiej potrzeby to nie formatujemy zawartości dysku twardego. Jeżeli jest potrzeba przeinstalowania systemu zawsze pytamy się klienta czy jego dane są mu potrzebne. Możemy wtedy zgrać je na jakikolwiek nośnik danych, przykładowo na CD. Wyjątkiem są fizyczne i logiczne uszkodzenia dysku twardego. W sytuacji, kiedy problem dotyczy uszkodzenia dysku twardego nie odpowiadamy za znajdująca się na nim dane. Jeżeli dysk twardy uległ uszkodzeniu/awarii zawsze informujemy o tym klienta i przedstawiamy mu jakie są możliwości naprawy/odzysku danych. Zawsze zalecamy w miarę możliwości zrobić backup ważnych danych zanim dostarczą Państwo laptopa do serwisu. Zgodnie z regulaminem serwisu oświadczasz, że zabezpieczyłeś wszystkie swoje dane i nie będziesz rościł żadnych praw tytułem odszkodowań za ich utratę.
Jak długo trwa naprawa?
Najczęściej naprawa trwa 5-7 dni roboczych. Czas naprawy przede wszystkim uzależniony jest od dostępności części zamiennych.
Jak zapakować laptopa?
Laptop jest małym, przenośnym urządzeniem, bardzo delikatnym, dlatego należy go bezpiecznie zapakować. Najbezpieczniejszym opakowaniem jest jego oryginalny karton, w który był zapakowany przy zakupie. Jeżeli go jednak nie posiadasz, to zapakuj swój komputer w pudełko zastępcze dobrze obkładając laptopa gazetami, folia bąbelkową lub styropianem tak by amortyzowały ewentualne wstrząsy. Polecamy wysyłkę na serwis kurierem, gdyż można na bieżąco monitorować przesyłkę drogą internetową.
Jaki jest okres gwarancji na wykonaną naprawę?
Okres gwarancji na wykonane usługi przez nasz serwis to standardowo 3 m-c. Wyjątkiem są naprawy laptopów po zalaniu, na które nie udzielamy gwarancji. Szczegółowe informacje na temat warunków gwarancji zawarte są w regulaminie.
Jakich firm/marek naprawiacie laptopy?
Naprawiamy wszystkie marki i modele laptopów. Najbardziej znane, naprawiane przez nas to: Acer, Asus, Dell, Compaq, Fujitsu Siemens, HP, IBM, Lenovo, MSI, Samsung, Sony, Toshiba.
Zalałem laptopa - jak zniwelować skutki zalania?
Sprzęt elektroniczny w tym także notebook jest mało odporny na pracę w wilgotnym środowisku. Zalanie go wodą, piwem, winem, sokiem lub inną cieczą to wyrok na klawiaturę i płytę główną prawie w 98%. Aby zniwelować skutki zalania należy:
-
Jak najszybciej odchylić maksymalnie do tyłu ekran i odwrócić laptopa klawiaturą do dołu. ( zanim płyn przeleci przez klawiaturę do płyty głównej mija trochę czasu.) W ten sposób możesz uratować płytę główną notebooka.
-
Jak najszybciej odłączyć zasilanie
-
Jak najszybciej wyjąć baterię
-
Pozostawić notebooka przynajmniej na 24 godziny w pozycji klawiaturą do dołu ( większość cieczy w tym czasie wyparuje
-
Pod żadnym pozorem nie włączać notebooka
-
Zapakować laptopa i wysłać do serwisu
Logowanie do serwisu
FAQ
SERWIS
ul. Górnośląska 138
44-270 Rybnik
biuro@midar.net.pl
tel/fax 032 42 11 928
601 629 357
GODZINY OTWARCIA
Pn-Pt: 08.00-18.00
Sob: 09.00-13.00
kontakt